zondag 02 augustus 2009

2 augustus 2009 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Wat deden we vandaag? Vanalles en niets.... Na een bezoekje a/d grote markt van de stad (heel propere kraampjes in vergelijking met wat we al zagen) reden we de stad door op de scooter. De buitenwijken achter de mooie facade zijn minstens even boeiend en tonen ons de echte stad. Zonder een kaart en eigenlijk te weten waar we zaten of waar we we naar toe wilden kom je plaatsen tegen waar je even wil stoppen. Oa China Town, een typische jawel Chineese wijk, niet zo echt uitgesproken maar toch net een anders sfeertje, andere winkeltjes en uiteraard Chinese tempels. Heel veel leven maar dat telt voor de hele stad. Of je nu in de verre buitenwijken of het centrum zit, overal bruist het van het leven en de bedrijvigheid. Iedereen drijft er handel, koopt verkoopt en leeft op straat. Geen enkele straat is rustig of kalm. Dat vormt een groot deel van de charme van HCM. Onze gids vertelde ons dat je Ho Chi Min enkele dagen de tijd moet geven om ze te leren kennen en ze te waarderen; ze hebben gelijk!