16 Augustus 2010 Jhansi

16 augustus 2010 - Jhansi, India

Vandaag was een dagje waarover niet echt iets bijzonders te melden valt, voornamelijk omdat we onderweg geweest zijn. Toen we de voorbije nacht aan het nakaarten waren over ons ongeval, kwamen we tot de constatatie dat onze trein niet vanuit Khajuraho vertrok, maar vanuit Jhansi (zo'n 185km terug van waar we kwamen). Normaal gezien zou Mohan 's ochtends vroeg vertrekken om een confrontatie met de politie te vermijden, maar omdat een taxi ons veel te duur zou uitvallen, besloot hij ons mee te nemen. Met toeristen op zijn achterbank voelde hij zich al een stuk veiliger.

We bezichtigden alvorens te vertrekken eerst nog de oostelijke tempels  van Khajuraho (niet zo bijzonder in vergelijking met hun westelijke broertjes) en verlieten de stad vroeger dan voorzien. We reden een 4 à 5 tal uur langs dezelfde weg van gisteren en dus ook langs de plek waar we een koe dood reden. Al om 14u stonden we in Jhansi, terwijl onze trein pas om 22.30u vertrok. We hadden met andere woorden nog veel tijd te doden.

Deze stad krijgt duidelijk amper toeristen over de vloer: slechts één hotelletje gezien, ze spreken weinig of geen Engels en we merkten geen enkele andere toerist op. We waren alweer een attractie voor de plaatselijke bevolking. Hier bleek bovendien niet echt veel te beleven en dus zochten we ons toevlucht in een cybercafé, dat voor één keer bleek te werken.

Naar de avond toe zakten we af naar het station. Onze trein arriveerde stipt op tijd en de compartimenten waren tegen onze verwachtingen in zeer comfortabel. 570km verder en ongeveer 12u later kwamen we aan in Varanasi, de heilige stad aan de Ganges.