Udaipur 10 augustus

16 augustus 2010 - Udaipur, India

goed nieuws uit azie, we zijn genezen en opnieuw fit en monter. We hebbenons voorzichtigheidshalve wel voorgenomen om het de komende dagen bij brave gerechtjes te houden, een ezel....

vandaag snuisterden we vooral door kleine straatjes in het oude kleine stadsgedeelte waar menig koopman zijn 'authentieke' goederen aanprees. Er hangt hier een gemoedelijkere en gezelligere sfeer dan in de andere steden.Mensen zijn vriendelijker, lachenje toe en slaan een praatje. uiteraard komt bij de ene al wat vlugger dan de andere deaap uit de mouw, wze hebben namelijk allemaal een shop die je beslist moet bezoeken. Het klimaat klimaat is hier ook draaglijker lees +- 33graden. Qua cultuur kon de eerste stopplaats, het city Palace ons niet echt bekoren. Het is het koninklijk paleis van de Maharadja          vanUdaipur en toont zeer groots maar maakt toch niet echt indruk.De Jadische temple daarentegen was weliswaar vrij klein maar dankt mss net daaraan zijn charme. Opnieuw zoals we al zo vaak vermelden is elke cm2gegraveerd. rond 5u gingen we naar het meer voor een rondvaart op een bootje. Zo konden we de stad eens vanuit een ander perspectief bekijken. We vaarden langs de ghats, waar de vrouwen in het (vuile) meer hun wa deden enkinderen zwommen. Het City Palace zag er van hieruit al veel impressionanter uit. De troef van Udaipur echter was het lake Palace Hotel, een luxehotel in het midden van het meer gebouwd in typisch Indische stijl.

Wat eenbeloofde 1u duurende boottocht had moeten zijn, bleek eigenlijk slechts 20min varen, droppen op het eiland en 10min terug varen. Beetjeafzetterij dus als je bedenkt dat we voor de kostprijs (300 roepie 5 euro) meestal met 2 gegeten en gedronken hebben.