zaterdag 25 juli 2009

25 juli 2009

ALweer een nieuw verslagje van een nieuwe dag. Vietnam is op gebied van internet veel beter dan Thailand of Laos, elke guesthouse heeft internet ter beschiking.
Een ontspannen dag in Hoi An. Eerst en vooral uitslapen (voor thomas betekent dat 7uur half 8) ontbeten en met de fiets op pad. De centrale markt van Hoi An was onze 1 stop, alweer verse vis echt rechtstreeks van de oever naar de klant, groenten, kledij en een hele hoop 'same same but different' (daarmee bedoelen ze uiteraard dat je hun spullen, die je al in veelvoud hebt, beter nog eens koop bij hen). Terrasje doen en hup richting strand, 4km van het centrum, maar eerst een nieuwe zwemshort kopen voor 'dien van ons'. Het strand was precies wat we verwacht hadden; palmbomen, wit strand en helder blauw water. Een klein nadeel, het zand is gloeiend heet!
Op dit moment is het al avond en  net een douche genomen en straks zoals elke avond een leuk restaurantje en terrasje opzoeken en dineren voor een appel en een ei.

Deze middag hebben we ook al een ticketje gekocht voor de slaapbus. Morgenavond om 18u trekken zo maar liefst 500km verder naar het zuiden langs de kustlijn. Maandag ochtend komen we aan in Nha Trang voor een welverdiende strandvakantie, naar het schijnt hebben ze er heel mooie stranden, maar is dit ook ontdekt door heel veel toeristen, bevalt het ons niet wel ja dan trekken we na een dag of 2 nog dieper het zuiden in naar Mui Ne om tegen het einde van de week in Ho Chi Min te geraken.

greetz

1. Doreen:
    26 juli 2009
    aaaaaaaaaaaaaah, strand! dat klinkt zo goed nu! Na een paar mindere dagen, schijnt de zon nu ook.. Ik ben ondertussen zelf aan het aftellen, nog 6 dagen ik ben alwaar richting NY :-) Dus wacht zeker tot na 11 augustus om een fotoshowke te geven eh!!!
    Gentse Feesten zijn gezellig, zowa elken dag al geweest maar door een aanhoudende keelontsteking (leve de amandelen!) nog maar 1e keer echt uit geweest...
    Geniet nog van jullie laatste week daar, ik blijf elke dag uitkijken naar een nieuw verslagje van een bizarre maar een heel mooie wereld!
    Groetjes!!

PS: Thomas, in je nakie zwemmen zou die aziaten wel doen schrikken, die hebben allemaal zo'n mini's.. you'd be da king! :-) hahaha
  2. Lien en Thomas:
    27 juli 2009
    Tussen al die spleetogen is Thomas een beer van een vent, anders ook uiteraard. Vergeet mijn mailtje dan maar, uitstellen tot de 11e! Ongeduldig aftellen wordt altijd beloond, dus maak er een fantatische reis van! Braaf en voor zichtig zijn, maar vooral wegblijven van alles wat met tattoo's te maken heeft :-) Hopelijk ben je tegen dan terug je oude zelve, als in zonder kwaaltjes! x x x
  3. Nick:
    Dag lien en thomas..
    Ik zie aan jullie blogberichten en fotos dat jullie het daar echt naar jullie zin hebben hé..
    Ben wel van bepaalde dingen verschoten als je vergelijkt hoe het hier is..
    Maar alé jullie zijn daar dus de rijke stinkers aan het uithangen als ik zo hoor wat dat daar allemaal kost :p

Maar alé maak er nog het beste van en geniet zoveel mogelijk.
    En oja..
    Er staat hier een prachtig cadeau op je te wachten lien.Kzou het voor mezelf willen maar ik kan het niet vasthouden ( zo groot of zo klein , de keuze is aan jou )

Vele groetjes Nick
  4. DAVE JOKE EN JULIAN: