zaterdag 18 juli 2009

19 juli 2009 - Cat Ba Town (cat Ba Island), Vietnam

Wat een fantastische dag was het vandaag. Wakker worden met zicht op de zee en bergen vam Halong Bay. Om 7uur al ontbijten en onmiddellijk koers zetten naar het eiland Cat Ba, het grootste eiland van de baai. Een korte busrit en een leuke bootocht langs het eiland later treden we aan wal voor een ritje van 5km met de fiets door de overweldigende natuur. De fiets brengt ons tot aan het natuurreservaat voor een wandeling door de 'ongerepte' jungle. We weten heuswel dat we hier niet de eerste zijn die hier wandelen maar het lijkt alsof hier nog niemand geweest is. Spinnen de grootte van een vuist, wandelende takken, vlinders in alle kleuren van de regenboogm poelen en beekjes met glashelder water vol leven, parelwitte krabben die dueleren, een pikdonkere grot met een kolonie vleermuizen, kleurrijke rupsen,...
Geen echte grote wilde dieren maar we waren enthousiast met wat zagen. De ons beloofde aapjes lieten zich evenmin opmerken. Je kan ze het niet kwalijk nemen: in vietnam zijn ze dol apenvlees, logisch dus dat die beestjes bang zijn als ze mensen zien. Dit doet niet af aan het feit dat het een onvergetelijke dag was. We keren opnieuw met de fiets terug naar de boot en varen naar een afgelegen strandje voor een verfrissende duik. nadien worden we terug op Cat Ba gedropt en checken in (tot nu toe het mooiste hotel).

Conclusie de 2daagse trip naar Halong Bay is ons super bevallen. Intussen zijn we terug in Hanoi (19/07) en deze nacht vertrekken we met de nachttrein naar Sapa voor 2dagen, het noordwesten van Vietnam, met een heel andere omgeving dit is namelijk een valei op 1690m.