vrijdag 17juli 2009

17 juli 2009 - Ha Long Bay, Vietnam

een dag waar we beiden naar uitkeken en hoge verwachtingen over hadden.... Met de nodige nieuwsgierigheid en heel wat enthousiasme vertrekken we naar Halong Bay, een parel van het werelderfgoed bestaande uit meer dan 3000 rotsformaties die uit de zee lijken op te duiken.
Een busrit van 3u brengt ons naar de oostkust van Vietnam waar we inschepen in een traditionele houten zeilboot met 8 kajuiten. Kleine gezellige en internationale groep dus (lap twee hollanders aan boord...) We krijgen onmiddellijk een lunch voorgeschoteld, terwijl we koers zetten naar de grootste grot van de baai. Geen bijzonder mooie grot maar wel enorm groot wat het toch speciaal maakt. Thomas kan hier zijn hart ophalen want overal in de baai zie je drijvende viskwekerijen met echt wel de meest bizarre vissen en schepsels.
Vervolgens gaan we kajakken zodatwe de kleine grotjes en hoekjes en kantjes van enkele rotsen kunnen bewonderen met uiteraard een prachtig uitzicht. Dit is trouwens de locatie waar onze vriend Jack Sparrow de film Pirates.. kwam inblikken. Na het kajakken en de vele trappen in de grot kwam een frisse duik als geroepen. Thomas wa er als de kippen bij om van het dek van de boot (toch 6m) zo het azuurblauwe water in te duiken met rondom ons niets anders dan prachtig beboste bergen. Hoewel we de dag met regen  begonnen waren zijn de weergoden ons nu zeer gunstig gezind.
Dit is puur genieten; het gebied is mysterieus, natuurlijk, puur en zo romantisch... Na het  avondeten konde we op het dek ontspannen bij een heldere sterrenhemel. Dit is een 1000sterren-hotel. Onze kajuit waar we in overnachten geeft een fenomenaal zicht vanuit ons bed. We hadden een delux-kamer geboekt wat niet zo bijzonder was maar swat het uitzicht is 'priceless'.
De ander kamer keken uit op houten muren. Na een deugdoende nachtrust in het midden van de baai trekken we morgen naar het eiland Cat Ba 48km zee-inwaarts.
We zijn benieuwd...

groetjes