Woensdag 29 juli 2009

29 juli 2009 - Mui Ne, Vietnam

Half 3 's nachts en een zeer vlotte busrit later, worden we in Mui Ne gedropt. Op dit uur lijkt het wel een spookdorpje met weinig leven. De eerste de beste kamer die we tegenkomen, nemen we. Op dit uur dient ze toch alleen voor te slapen!

's Morgens begint onze zoektocht naar het juiste resort, voor een beetje luxe. Keuze bij de vleet, maar met onze kritische ingesteldheid neemt het kiezen toch al gauw de hele voormiddag in beslag. We laten ons oog vallen op het poepsjieke 4-sterren Saigon Mui Ne Resort. Voor 80 dollar per kamer per nacht verblijven we in een deluxekamer met frontaal zeezicht vlak aan het strand. Hier gaan we het zeker en vast naar onze zin hebben! Een mooi zwembad, luxueuze badkamer (eindelijk nog eens een deftige douche die niet meteen alle vier muren en je toilet natsproeit), proper strand, vriendelijk personeel en heel weinig volk. Het is hier momenteel laagseizoen in het zuiden en op een Duits koppel na zijn we de enige blanken. Wat zonnen en wat plonzen, on 's avonds met een onbetaalbaar uitzicht van een glaasje Baileys te genieten. Het leven kan toch zalig zijn...