Dinsdag 28 juli 2009

28 juli 2009 - Nha Trang, Vietnam

Onze zoveelste uitstap: met de boot zetten we koers naar 4 eilanden in de buurt. Gezellig en ontspannend! Op het eerste eiland hebben we de kans om te snorkelen. Na de Rode Zee in Egypte (het mekka voor snorkel-en duikliefhebbers) dachten we hier slechts een vaag afkooksel te zien. We moeten onze mening echter herzien; hier zijn ook vele soorten tropische visjes en koralen te bemerken (tot groot plezier van Thomas, die hier echt in zijn element is).

Na een lunch op de boot is het tijd voor happy hour in de floating bar. Say what? Men verankere drie boten in elkaar en men gooie in het midden een drijvende bak warme rode wijn (of iets dat ernaast gelegen heeft). Men werpe vervolgens voor elke vrijwilliger een reddingsboei in het water en voila; u heeft een floating bar! Grappig zicht en leuk om eens meegemaakt te hebbenm. We hadden deze dag zelf niet beter kunnen invullen door aan het strand te liggen. Met eenlichtjes rood velletje, doet de koude douche echt deugd. Na gezellig getafeld te hebben, gaan we om 20u een volgende busrit tegemoet . Om 1u 's nachts komen we dan aan in Mui ne waar, laat ons hopen, nog een bedje voor ons vrij is. Hier willen we het over een iets luxueuzere boeg gooien, als bijna-afsluiter van onze reis.