Maandag 27 juli 2009

27 juli 2009 - Nha Trang, Vietnam

Ondanks de klage verwachtingen die we ivm Nha Trangh koesterden, is het toch een fijne dag geworden. De kuststad op zich heeft niet veel te bieden en diende eerder als tussenstop. Met de brommer gingen we eers naar een oceanografisch centrum/museum met aquqriq vol tropische vissen, gigantische schildpadden, koralen enz... De presentatie ervan stelde niet veel voor maar ze hadden zel enorm veel soorten waterdieren. Goed om de voormiddag mee op te vullen. Lunchen doen we in een restaurant vol Heineken-zuipende Vietnamezen. De bakken Hollands bier staan naast de tafel, klaar voor gebruik.

Op naar het strand! Hoewel we geen cash geld meer op zak hadden, werden we overstelpt door verkoopsters van vanalles en nog wat. Onder het motto: buy now, pay later. We lieten het ons alleszins welgevallen. Voor 5 euro per persoon genoten we van een full body massaat op het strand. Voor onze neus werden scampi gegrild op een draagbare beachbbq en dat vergezeld van een verse kokosnoot (niet zo denderend lekker maar wel verfrissend). De rust en de vrede werd op het einde van onze namiddag wel even verstoord door een troep vechtende Vietnamezen, die blijkbaar lak hebben aan de geweldloze spirit van het Boeddhisme. Uiteraard is de politie onmiddellijk talrijk aanwezig om de orde te herstellen.

's Avonds  snuiven we opieuw de couleur locale op in een "restaurantje" waar je zelf kan barbecuen. De rook komt je in de straat al tegemoet! We bestellen twee specialiteiten: squid en bip (lees 'beef'). Op onze tafel wordt een kleine bbq geinstalleerd en we kunen aan de slag. Vrij pikant maar wel een leuke ervaring. Bij ons zou zo'n etablissement onwille van de hygiene en brandveiligheid geen lang leven beschoren zijn, hier daarentegen vormt dat allemaal geen enkel probleem! We boeken eveneens een uitstap voor morgen naar vier eilanden in de omgeving van Nha Trangh en een busticket naar Mui Ne (een hopelijk iets idyllischer kustdorpje).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl