woensdag 22 juli 2009

22 juli 2009 - Hanoi, Vietnam

over vandaag kunnen we iets korter zijn: we zijn met de nachttrein om 5uur in de morgen terug gedropt in Hanoi.
Nog even soezen in het hotel verfrissen en op weg om de stad door te kuieren. De kleine straatjes van het historisch centrum zijn zo gezellig. Deze keer ontdekten we de ajuinenstraatm de plakbandstraat, de ritsenstraat... Te gek als je bedenkt met welke banale zaken ze hier hun winkels vullen, straat per straat hun eigen produkt of ambacht. Voor de rest houden we het rustig (mag ook al eens) Vannacht verlaten we de  hoofdstad om 4u om naar Centraal- en Zuid-Vietnam te trekken met het vliegtuig. We nemen dus een sprong naar het zuiden van maar liefst 652km tov Hanoi. We hadden gepland dit met de bus te doen waar we toch 15uren zouden over doen. Nu goed even gesurft en prijzen bekeken en beslist, voor 40euro kunnn we een tussenvlucht nemen die ons op ongeveer 1uur zo diep brengt.... beslissing snel gemaakt. We sluiten nu het hoofdstuk Hanoi af en kunnen conclusie maken. Hanoi heeft maar enkele bezienswaardigen toch is deze stad meer dan de moeite waard door al zijn charmes....
Idereen die er handel drijft op straat, winkels allen van maar 3meter breed, het constante getoeter van duizenden brommers, de typische rijsthoeden van dames die 2manden in balans aan een stok dragen gevuld met hun koopwaar. De kunst om hun brommer of fiets te stapelen met alles wat je je maar kan voorstellen toren hoog en breed. Je kijkt je ogen uit en geraakt niet verveeld.

Tot in Hue
Thomas en Lien

1. Doreen:
    22 juli 2009
    Hopelijk hebben jullie er een veilige vlucht opzitten! Nogmaals impressed met wat jullie daar allemaal doen! Ik kijk enorm uit naar de foto's! Blijf weg van de vieze muggen, breng mij een gigaspider mee en tot gauw!!!
    dikke zoen aan jullie beide!
  2. Lien en Thomas:
    23 juli 2009
    Die gigaspider zat gisterennacht boven ons bedje. Die heeft Thomas mogen doodmeppen of de dees ging niet slapen :) Kom uw spinnen en ander ongedierte hier dus maar zelf verzamelen... Vlucht is heel veilig verlopen, een uurtje vliegen en een uurtje slapen. Wat wil je na 3u nachtrust!
    Hoe zit het met de nieuwtjes daar? Gentse feesten? (buiten dan dat Tommeken Bonen een dikke sissie is)
    Fijn om jullie reacties te lezen, waar wij ook naar uitkijken. Keep it up!