woensdag 15juli 2009

15 juli 2009 - Hanoi, Vietnam

Over deze extra dag in Siem Reap kunnen we kort en bondig zijn; lastig en een beetje vervelend. We hebben het allebei wel gehad met dit stadje dat enkel als uitvalsbasis dient voor Angkor. We hebben gezien wat we wouden zien en een relax-dagje hadden we al ingelast.  Em ja we zaten eigelijk gewoon vol spanning om te beginnen aan een nieuw land - nieuw avontuur en een nieuwe stap in het onwetende.
Vandaag dus niets anders dan nog eens de marktjes doen, terrasjes doen, winkeltjes doen en nogmaals terassjes doen. Tussen de soep en de patatten ontdekken we wel nog een Frans restaurantje waar we heel lekker gegeten hebben en bovendien super gezellig was. Zo werd het toch 16u en konden we vertrekken naar de luchthaven, beide 'fingers crossed'... zou onze visum nu in orde zijn? zou het overboeken naar nieuwe vlucht gelukt zijn?
Deze keer loopt alles perfect, 2uur vliegen en we komen aan in Hanoi. Een minibusje brengt ons naar het centtrum en meteen naar het hotel dat wij wouden.

Het wordt ons meteen duidelijk dat we in een hoofdstad beland zijn. In tegenstelling tot Hanoi is de hoofdstad van Cambodja haast een dorp. Hoe gek en groot het is kunnen we s'avonds nog niet inschatten maar een ding weten we nu al zeker; brommers brommers en brommers zelfs savonds krioelt het hier van mensen slingerend door het verkeer. We kijken uit naar morgen om het hier echt te verkennen. Na een baileysken gedronken te hebben kruipen we in bed.

Thomas en Lien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. steven:
    16 juli 2009
    haaaaaaa dag beste dagtrippers!!! :-)
    Eerst en vooral nen gelukige verjaardag thomas!!!maaakt er daar ne formidabelen dag van! alléé ondertussen zullen die formidabele dagen ook al beginnen wennen zeker :p Laat u ginder volledig meeslepen in het vietnamavonduur! zal da aan de hand van de verslagen ook proberen;)
    saluuuuuuuuuuuu XXX
  2. Soen:
    16 juli 2009
    Haaaaaaaaaaappy Bday thomas!
    Kzou zeggen, maak er een onvergetelijke van, maar dat zal geen probleem zijn veronderstel ik:)
    3 dikke kussen