dinsdag 14 juli 2009

14 juli 2009 - Siem Reap, Cambodja

Onze (verondersteld) laatste dag in Siem Reap.
De fiets wordt opnieuw ons transport voor de dag. We fietsen door de straten en genieten van de vele dagelijkse taferelen. Langs de weg komen we een lokaal "Beauty salon" tegen (van thomas moet ik zeggen tunningsalon). Lees eigelijk een huisje van 4 op 4m met wat spiegels, stoelen en wereldgekende beauty merken waarvan de doosje redelijk door zon afgebleekt zijn.
Het moment bij uitstek dus om de nagels van handen en tenen te laten herlakken. Met 3en schieten ze zich onmiddelijk heel enthousiast aan het werk. Wat simpel nagels lakken had ;oeten worden draaide uit in een ware manicure en pedicure en dat voor amper 2dollar ongeveer een euro en een half. Bij ons is dat makkelijk 50euro en hier in de sjieke Spa-resorts mss ook wel (want naast armoede en onderontwikkeling zijn hier ook hotels waar onze duurste en sjiekste hotels niet kunnen aan ruiken).
Allemaal grappig hoor 7 poppemiekes in die kleine ruimte en een ubergay die de tijd doden door op elkaar alles te experimenteren en daar twee grote en blanke westerlingen bij. Maar goed wij geholpen en zij vonden het leuk en wss ook de eerste keer blanke handen mogen verzorgen.
Alweer een hevige regenbui zeg maar stortvlaag (het regenseiszoen laat eindelijk van zich horen, de rijstboeren zaten schijnt al met de handen in de haren want het land stond poederdroog). Het salon blijft dus even onze schuilplaats. Thomas heeft het echter 'gehad' met 8 vrouwen in een kamerken en een homo met roosgelakte nagels plus teennagels en blijkbaar ook nog eens een vrouwenonderbroek droeg en dus trotseren we de regen. grappige taferelen sommige stukken straat stond 15cm water.

In namiddag brengt een tuktuk ons naar de luchthaven. Alles verloopt vlekkenloos, het in-checken loopt goed tot we onze visum moeten tonen! visum???  Wij mogen Vietnam niet binnen zonder visum of toelating van de dienst immigratie.... "Solly,  you can not fly to Vietnam"
Dat een visum nodig is wisten we maar we dachten dat het zoals bij de meeste landen hier mogelijk was een te krijgen/kopen bij aankomst. Mis dus, Vietnam is de uitzondering van zuid-oost-Azie.
Onze goede vriend de Trottergids heeft dit niet echt verteld!
Discussieren en van mijn oren maken hielp niet; Solly you can not go. Maar goed Thomas kon mij snel bedaren en alles relativeren want inderdaad uiteindelijk hadden we nog het geluk dat hij onze passen zou kopieren en naar de dienst sturen zodat we morgen kunnen vertrekken en heel belangrijk onze vliegtickets konden verschoven worden naar andere vlucht en voor morgen waren er nog plaatsen....
Dit alles betekent dus een dagje langer Siem reap en morgen om 16u de vlieger op.

Tot dan
Lien en Thomas

1. Doreen:
    15 juli 2009
    Chance dat het nog redelijk snel geregeld kan worden! Zo'n blonde furie die van haar oren staat te maken, that's all it takes :-) hihi! Enjoy Vietnam!!!!
  2. dieter:
    Hey schatjes

eindelijk heb ik ook het adress van jullie site verkregen. Man Man Man wat isset daar mooi. Ben echt jaloers. Effe vraagje isser een nummer om jullie op te berijken want heb eigelijk is nodig van me thomas te praten. Heb namelijk iets voor gehad.

dikke kus

dieter
  3. thomas:
    15 juli 2009
    we zitten intussen in Hanoi,Vietnam naar huis bellen is ons nog niet gelukt, naar hier bellen lijkt mij redelijk onmogelijk, ge komt toch nog naar belgie in augustus?
    geef mij uw nummer anders dan probeer ik als het mogelijk is.
    greetz
  4. myriam:
    15 juli 2009
    Hey Thomas en Lien, ik heb genoten van jullie reisverslag. Ik zou wel in jullie plaats willen zijn. Zie het zo voor mij! Proficiat voor de jarige. Hopelijk wordt het een onvergetelijke verjaardag.
    Groetjes van Myriam (keramiek maatje van ons Mia)
  5. Mama:
    16 juli 2009
    Proficiat jarige, drink nog maar eentje op ieders gezonheid , 13 kusjes op elke wang XXX..........
    XXX..........
  6. Leen:
    16 juli 2009
    Kiekeboe!

Echt super om jullie reisavonturen van op de eerste rij te mogen meevolgen. Ik ben fan! Nog veel plezier en bijzondere ervaringen!

Dikke knuffels
    Leen