maandag 13 juli

13 juli 2009 - Siem Reap, Cambodja

Een rustig dagje in Siem Reap. We huren een fiets en verkennen de kleine straatjes van de stad. De lokroep van Angkor Wat zet ons aan om per fiets nog eens naar het wereldwonder te gaan ( een tochtje van 13km) De regen van vorige nacht heeft voor een aangena;e koelte gezorgt ideaal dus voor onze fietstocht. Aan de inkom van het tempelcomplex zoeken we een rustig plekje op met een fantastisch uitzicht op de nationale trots van Cambodia. Best wel romantisch!
Bovendien geeft het onze billen de tijd te bekomen van de kleine en been harde fietszadels.
Net op tijd vertrekken we terug naar Siem Reap want bij het binnenfietsen van de stad worden we overspoeld door een hevige stortbui. Een stortbui hier en daarbij hun slecht afwateringssysteem of gewoon geen zorgen ervoor dat op een kwartier straten volledig blank staan. Nie;and kijkt daar van op en we hebben geluk dat de Cambodjanen enorm gastvrij zijn en een schuilplaats vinden heel gemakkelijk was. De rest van de avond vullen we met elke keer opnieuw lekker gerechtjes en cocktails.