Woensdag 08 juli 2009

8 juli 2009 - Battambang, Cambodja

Alweer een nieuwe dag, op naar een nieuwe stad; Battambang. Om 7u zou normaal gezien de bus vertrekken. Rara, pas om half 9 kwam hij er eindelijk door.We beginnen aan een rit van 290km naar het noorden langs de enige deftig geasfalteerde weg. Het woord deftig moet je wel met een korrel zout nemen, want bij momenten hadden we eerder het gevoel op een boot te zitten dan op een bus. Ons hoor je niet klagen: we hebben airco (die werkt!!!0 Na een 2tal tussenstops en een 5tal uren rijden, arriveren we in Battambang, waar we overstelpt worden door chauffeurs die ons naar hotelletjes willen brengen. Ondanks de lange rit, waar we thuis zouden tegen opkijken, hebben we genoten van het zicht. Alle leven speelt zich namelijk af langs deze ene gebetonneerde baan. In de wijde omtrek ziek je niets anders dan rijstveldenm prachtige natuur en hier en daar een eenzame houten paalwoning. Vandaag bezocht ik ook mijn eerst Cambodjaanse toilet; een Franse WC, zonder toiletpapier. Je moet water uit een reservoir scheppen en zo jezelf 'reinigen'. Met alle respect, maar zoveel authenticiteit gaat me net iets te ver. Leve de Kleenex!

Ondertussen hebben we een deftige kamer geregeld (12USD) en een tuktuk die ons morge de hele dag zal rondrijden. In Battambang zelf valt niet veel te beleven maar de omgeving is wel mooi en veel rustiger dan de hoofdstad. Bij deze sluiten we de blog even af,; ons avondmaal van slangen en schildpadden wacht op ons. Keep your fingers crossed....