vrijdag 31 juli 2009

31 juli 2009 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Onze laatste dag in dit tropisch stukje paradijs of beter gezegd halve dag. We profiteren nog even van een beetje zon die zich slechts af en toe laat zien aan het zwembad. Om half 2 komt de bus ons oppikken en verplaatsen we ons naar Ho Chi Min, de economische hoofdstad van vietnam die in de volksmond  nog steeds Saigon  genoemd wordt. Ho Chi Min rond 18u binnen rijden is waanzin, een rit van 5uur werd een rit van 6.5 uur voor slechts 260km. Uiteraard kwamen we in een monsterfile terecht waar geen regels gelden, auto, vrachtwagens, brommers iedereen wil als eerste rijden en geeft geen cm cadeau. We worden met een natte rugzak afgezet te midden van de trotterwijk ( de koffer van de bus lekte dus) Perfecte locatie veel bars en restaurantjes en overal "Rooms for rent". Het verschil met ons luxeresort van enkele uren geleden kan haast niet groter; we belanden voor deze avond in een basic kamertje met een badkamer met een eigenaardig geurtje voor amper 7euro voor ons 2 kan je niet veel verwachten op zo een ligging in een grote stad als deze. Goed geen probleem we willen vooral iets eten en drinken en gaan op verkenning. Hier heerst wel een echt nachtleven (wat voor de rest in Cambodia en vietnam heel pover was tov Thailand bv.)
Enkele GinTonicskes later belanden we in bed. Morgen huren we zoals gewoonlijk een brommer en trekken we er op uit.