13 Augustus 2010 Agra

13 augustus 2010 - Agra, India

We startten de dag met een continental breakfast; lees koude toast, doortrokken thee, koffie als in warme melk met brokjes en 2 eieren waarvan ze de kip nog moesten zoeken...
We hadden het nochtans kunnen gebruiken tijdens onze 5u durende rit  naar Agra, de stad van de Taj Mahal. Onderweg stopten we aan de citadel van Fatehpur Sikri. Een kameel bracht ons tot bijde ingang, die achteraf niet echt de ingang bleek te zijn... Hoewel we een groot en mooi gebouw met riante binnenplaats en een naar Mekka biddende massa moslims te zien kregen, waren we blijkbaar een beetje fout. Normaal bedroeg de entree tot de citadel 250 roepie (4euro). Wij betaalden niets en stonden dus duidelijk aan het verkeerde gebouw. Kan de beste overkomen!

Voor we incheckten in het hotel gingen we eerst her Rode Fort van Agra bezichtigen. Om niet in herhaling te vallen over het zoveelste fort, houden we het kort; wederom immens groot, mooi afgewerkt en als grootste troef een prachtig uitzicht op de Taj Mahal. Zeker en vast een bezoekje waard en nee, de forten beginnen ons niet te vervelen. De Taj zelf staat morgen bij zonsopgang op het programma. We moeten met andere woorden vroeg uit de veren maar dat hebben we er graag voor over!