08 Augustus 2010, Jodhpur

9 augustus 2010 - Jodhpur, India

Dag 2 in Jodhpur brengt ons naar 1 van de hoogtepunten (letterlijk en figuurlijk) van de reis tot dusver: het fort van Mehrangarh, gelegen  op een hoge heuvel zodat je alles in de wijdse omgeving kan aanschouwen. Om je een idee te geven van de grootsheid van dit bouwwerk; het strekt zich uit over een lengte van 1.5 km en is 250m breed. Vervaardigd uit een okergele zandsteen en tot in  de kleinste details versierd doet het zijn naam van 'majestueus fort' alle eer aan. Kortom, een echte aanrader die je in geen geval mag en wil missen. De extreme hitte begon ons langzaam maar zeker parten te spelen. We hebben liters uitgezweet en zochten bij elke gelegenheid de schaarse schaduw op, of een ventilator als dat even kon. Reden te meer om het de rest van de dag rustig aan te doen. Een beetje internettenm wat rondkuieren en vooral niet al te veel inspanningen leveren. 's Avonds gingen we dineren in een luxueus restaurant (hier betekent dit 14 euro voor twee personen voor eten en drank). Zeer lekker gegeten en voor een enorm mooie locatie: een gezellige tuin, enkel met kaarsen verlicht en het geklater van een fontein om het lawaai van de stad even opzij te zetten.