zondag 12juli 2009

12 juli 2009 - Siem Reap, Cambodja

De hoge verwachtingen die we gisteren hadden werden vandaag niet echt ingelost.
Dag twee in het Angkorgebied leidt ons langs het lange traject zoals het genoemd wordt en brengt ons naar 5 minder bekende complexen. Eerst stoppen we bij Preah Khan, niet zomaar een tempel hoor maar een stad van 50ha, waar bijna 100.000 mensen leefden in de 12de eeuw en ze per dag 10ton rijst verorberden. :ooi en die gedachte is wel indrukzekkend maar het gebouw of hun hoofdtempel zelf kan ons minder bekoren. uiteraard omwille van het feit dat er nog weinig van te zien is. Ok Neak Prean en heilige plaats met waterbekkens waar ;onniken kwamen bidden stelde ons beetje teleur. Of was het de warmte die  ons even parten speelde...
de andere tempelcomplexen kunnen we gemakkelijk over de welfde kam scheren; mooi maar niet wauw tov gisteren.
Als ons iets levenslang zal bijblijven zijn het Angkor Wat, Angkor Thom en de Bayon (de kleine tour).
Na ons bezoek rijden we terug naar Siem Reap en laten ons afzetten aan de Old Market. een beetje zoals de Russian Market in Phnom Pehn. Volledige varkens van kop tot staart, open ingewanden, levend gevilde vis, voor ons onbekende fruit- en groentensoorten, slasjen,  huishoudtoenstanden ale kom een allegaartje onder een dak met in het midden stomende wokpannen een gemekker van door elkaar pratende Cambodianen een restaurant dus waar onze magen van zouden driedubbelplooien.
Een klein hongertje en onze westerse routes doen ons verleiden een snackje te eten in de Lucky Burger, de cambodjaanse tegenhanger van MC Donalds, woehoe nog eens mayonaise :)
We eindigen onze dag in de "Pub Street"  vergezeld van menig "Gin tonic en Tomb Raider-cocktails. Heel gezellige straat met enkel restaurantjes en pubs allen in originele Loungebarsfeirkes.

Morgen staat er lekker eens niets op de planning. Hier in de straat verhuren ze fietsen (1dag = 1dollar = 0.60 euro) dat gaan we ook doen en zien waar die ons brengt. Er zijn hier verschillende massage salons waar je voor 3 dollar dus ongeveer 2 euro een uur olie en relaxatiemassage krijgt, kans is groot om daar te belanden.

volgende blog zal wss in Ha Noi, Veitnam zijn want dinsdagmiddag hebben we onze vlucht.
Tot dan
Lien&Thomas