Zondag 05 juli 2009

5 juli 2009 - Phnom Penh, Cambodja

Net nu we maar enkele uurtjes hebben in deze bruisende stad overslapen we ons... Valiezen pakken en wegwezen! Op klaarlichte dag is Bangkok zowaar nog overweldigender. Ik begin meer en meer te begrijpen waarom Thomas het hier zo  fantastisch vindt. We ne;en de boat taxi die ons voor amper 4Bath naar de andere kant van de stad brengt langs een vrij scheftig watertje. Langs de rivier kan je zien hoe de Thai echt leven en wonen - eindelijk zie ik het beeld dat ik voor ogen had ipv grootse wolkenkrabbers.Vandaag vieren ze hier een Boeddhistische feestdag, waardoor ons bezoek aan het koninklijk paleis in duigen valt. De lokale marktjes zijn echter een veel leuker alternatief: hier kan je werkelijk alles kopen! Van afstandsbedieningen to auto-onderdelen, de meest bizarre stukken fruit, touwen in alle maten en kleuren... Echt jammer dat  we hier niet langer kunnen onze ogen uitkijken, want o; 13u vertrekken we voor alweer een nieuwe vlucht. Deze keer naar een ;inder verre beste;;ing; Cambodja-Phnom Pehn. Hopelijk gaan we een even gastvrij, vriendelijk en veilig land tegemoet.