Zaterdag 04 juli 2009

4 juli 2009 - Bangkok, Thailand

5.15u: na ongeveer 7u vliegen zijn we ongeveer halverwege in Bahrein. Ook hier wachtern ons enkele uren wachtern vooraleer we kunnen vertrekken nr Bangkok. Opnieuw 7u later komen we aan op de luchthaven van Bangkok -met een haast onuitspreekbare naam. Na meer dan 30u onderweg is het fantastisch om in deze metropool terecht te komen. Thomas voelt zich hier uiteraard onmiddellijk terug thuis! Hij zoekt dan ook een hotelletje uit nabij het immense MBK centre. Bagage droppen en meteen op verkenning! We trekken naar Kon Sao Road -wat Tho;as heel terecht het Blankenberge van Zo-Azie noe;t. massa toeristen, terrasjes en heel wat rommel te koop> Tussen die rommel kopen we een trekrugzak die mijn floere doch hippe 'Vicky yeah-but-no-but-BBL-sportzak moet vervangen. Die zal nu een lief Cambodjaantje heel gelukkig maken! De eerste Singha biertjes zijn een ware verfrissing in deze warme (zeg maar heet : 31gr om 21u) en vochtige grootstad. Voor de derde keer gaat Thomas op dezelfde stoel zitten aan hetzelfde tafeltje van dezelfde bar met hetzelfde drankje. Na 2d overleven op vliegtuigeten doet een deftige maaltijd meer dan deugd! Met de nodige vermoeidhied na bijna 2d zonder deftige slaap, is de bedstee meer dan welkom. Vreemd genoeg kunnen we geen van beide de slaap vatten ; te veel leuke gedachten aan ons hoofd!