vrijdag 10 juli 2009

10 juli 2009 - Siem Reap, Cambodja

7u 's morgens en we staan alweer klaar voor een nieuwe verplaatsing. we verlaten battambang, dat we nu echt wel gezien hebben en ruilen het in voor siem reap (onze uitvalsbasis voor angkor wat). Hoe we ons verplaatsen? Geen bus met airco voor ons, maar een lekker warme boot met krappe bankjes die ons over het Tonle Sap meer en de gelijknamige rivier naar onze bestemming brengt. Iets meer dan 8u kijken we onze ogen uit naar het leven lang de waterwegen; areme vissers, bouwvallige houten paalwoningen, woonboten (zeg maar sloepjes waarin die mensen hun hele hebben en houden past), drijvende varkenshokken... je houdt het niet voor mogelijk! de ar;moede slaat hier ongenadig toe. ondanks de lange duur (net gepast om het niet kotsbeu te worden) is deze boottocht de moeite waard.

Eenmaal in Siem Reap, brengt een tuktuk ons onmiddellijk naar onze guesthouse (1 vd mindere tot nu toe, niet echt proper). morgen kiezen we dan ook een andere. we verkennen het stadje en moeten tot onze frustratie vaststellen dat we hier constant verloren lopen, hoewel het kleiner is dan phnom Phen, door stoffige en vuile wegen. na wat rontd te slenteren, kruipen we onder de lakens (of wat ervoor moet doorgaan) want morgen wacht ons het langverwachte angkor wat! de internetverbinding en het klavier zijn hier een ware ramp dus verslag en foto's hierover zijn voor een andere keer...